Jackletande och finbesök

Snart kommer Heidi och Viktor på besök.. Så om 20min ska jag börja laga lite mat. Det blir fläskfileetgryta och klyftpotatis.. Gott gott! De ska hjälpa oss att sätta upp lite lampor och en klädhängare.. Lägenheten har betongväggar nämligen, så vi är i behov av en slagborr, vilket dom har med sig.

Börjar bli kallt ute nu.. Man märker verkligen hur hösten har börjat smyga sig på. Självklart kan det fortfarande vara riktigt varmt och gott i solen när den väl tittar fram. Men när jag beger mig iväg till jobbet vid 05.30 så är det riktigt kyligt. I torsdags var graderna till och med nere på enbart +6. Galet kallt! Så nu har jag börjat se mig om efter en varm jacka.. Inte en höstjacka, för det har jag. Men i år ska jag köpa mig en riktigt go och varm vinterjacka. Svårt bara att veta vilken man ska köpa. De bästa, de som verkligen värmer och är sådär långa, tjocka och goa.. kostar ju tyvärr några tusenlappar och det har inte lilla jag råd med. Så vi får se vad det blir för någon. Här är i allafall ngr från nelly.com som jag föll mig i smaken. Varierande prisklasser, allt från 700 till 70000 kostar de. Kan ni gissa vilken av dem som kostar 7000? Och vilken tycker ni är snyggast?


Klickbar bild...


// Time for some cooking

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0