I wanna be a super hero!


Dagens så kallade outfit...


"Ledig dag" idag... Fast när man är jobbsökande kan man väl kanske inte kalla sina lediga dagar för just lediga. Känns som det enda jag gör är att söka jobb.
Imorse ringde Academic work angående en tjänst som informatör här i Göteborg som jag sökt.. De ville kompletera lite uppgifter. Så det blev lite av en telefonintervju där på morgonkvisten. Det dumma var bara att jag säkert har sökt åtta informatörsjobb och i allafall tre av dem genom Academic work. Så jag vet inte riktigt vilken tjänst jag svarat på frågor åt. Till råga på allt så frågade hon i telefonen mig vad jag har för löneanspråk.. Och där sabbade jag väl den intervjun, om jag inte redan gjort det.. Vad fasiken har jag för löneanspråk?
Så idag har jag ägnat mycket tid åt att skriva ner vilka jobb det är jag har sökt på ett papper tillsammans med möjliga frågor och svar som skulle kunna vara relevanta att ha förberett vid en liknande situation som idag. Googlat lite kring lönen för en nyutexaminerad grafisk formgivare med.Shittibitti vad svårt det ska vara att söka jobb. Det är ju för fasiken ett jobb att söka jobb.
Men jag har i allafall en intervju den kommande veckan, så håll era tummar och tår... För även om det inte har sett så ljust ut på jobbfronten hittills så börjar det ljusna en aning nu. Skönt att känna att det i allafall går i rätt riktning.


// Dont break my stride

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0